Inzittenden worden bedacht met extra zitcomfort en bijkomende connectiviteit. De grote Range komt voor het eerst ook met een plug-in hybride motorisatie (P400e) die een tweeliter viercilinder benzinemotor linkt aan een elektromotor.
De viercilinder Ingenium-turbomotor is goed voor 300 pk en de elektromotor die ter hoogte van de versnellingsbak wordt gemonteerd, voegt hier 116 pk aan toe. Zo spurt deze Range in 6,4 seconden van 0 tot 100 km/u en haalt een topsnelheid van 220 km/u. De elektromotor is ook in staat om deze luxe terreinwagen op zijn eentje aan te drijven. Zuiver elektrisch is er een rijbereik tot 51 km en de elektroaandrijving toont zich ook nuttig bij het terreinrijden omdat het vermogen perfect doseerbaar is en omdat het maximum koppel al vanaf de start (0 omwentelingen) paraat staat.
De batterij wordt onder de koffervloer gemonteerd en heeft een capaciteit van 13,1 kWh, ze kan in 2 uur en 45 minuten worden bijgeladen via een wallbox met een voeding van 32 A. Aan een klassiek stopcontact (10 A) moet je rekenen op 7 uur en 30 minuten. Deze Range wordt gehomologeerd met een CO2-uitstoot van amper 64 g/km wat hem een fiscaal gunstig regime oplevert. De wagen is vanaf nu bestelbaar en de eerste versies zouden nog dit jaar worden geleverd.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be