Volgens Top Gear NL bestaat deze instapversie der instapversies al een jaar of twee, maar werd er tot vandaag nooit ruchtbaarheid aan gegeven. Gek genoeg werd alleen de software aangepast en zit er dus geen kleinere batterij in de vloer die het minibereik moet verklaren.
Waarom?
151 km autonomie is bitter weinig, zeker in een land als Canada waar temperaturen serieus kunnen zakken en waar af te leggen afstanden vaak groot zijn. Toch wilde Tesla absoluut een model dat niemand zou kopen, maar dat wel minder dan 45.000 dollar kost (44.999 dollar om precies te zijn). Waarom? Omdat op die manier ook duurdere Model 3‘s, ook die met een fatsoenlijke autonomie dus, in aanmerking komen voor belastingvoordeel.
Toch kopen en software aanpassen?
In principe zou dit moeten lukken, aangezien de accu dezelfde is als die van een Model 3 met meer dan 300 km bereik, maar aan Tesla moet je dat in ieder geval niet vragen. Komt daarbij dat je aangepaste exemplaren niet aan een Supercharger kan hangen, wat zo’n “ombouw” al helemaal oninteressant maakt.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be