De i8S, die de interne code M100 draagt, zou logisch onthuld moeten worden ter gelegenheid van de 100ste verjaardag van het merk in 2016. Van dit model weten we al dat de huidige benaming nog niet definitief is en dat het design – zowel van het koetswerk als het interieur – zeer verschillend zal zijn vergeleken met de i8. In de wandelgangen wordt ook gefluisterd dat de achterste zitplaatsen zullen verdwijnen.
Verder ziet de technische evolutie van deze i8S er zeer veelbelovend uit. Zij werd namelijk toevertrouwd aan Roberto Fedeli, de gewezen technische directeur van Ferrari die eerder de LaFerrari realiseerde. Onder de verantwoordelijkheid van deze man, lijkt Car Magazine er 100% zeker van dat de motor, de ophanging en de reminstallatie grondig herzien zullen worden om deze sportieveling een meer uitgesproken eigen karakter te geven.
Voor de aandrijving van deze i8S denkt BMW er ernstig aan om beroep te doen op een nieuwe krachtigere verbrandingsmotor. Men spreekt van een 2.0 liter biturbo of een zescilinder-in-lijn van 3 liter. Met dat blok zou het totale vermogen oplopen tot 500 pk, terwijl het koppel stijgt tot meer dan 700 Nm. Deze i8S wordt ook iets lichter en sprint zo in 3,5 seconden van 0 tot 100 km/u. Nu is het enkel nog wachten op de lancering in 2017!
En vindt u ook dat de BMW i8 met zijn 362 pk niet krachtig genoeg is?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be