Sommige premium sedans zijn niet bepaald populair op de tweedehandsmarkt omdat ze een grote cilinderinhoud hebben (en dus duur zijn qua belastingen) en hun onderhoudskosten hoog liggen. Zulke modellen wisselen na enkele jaren gebruik voor een fractie van hun nieuwprijs van eigenaar. Hier zijn 8 voorbeelden.
Nieuws Jaguar XF : Ontdek de laatste nieuwtjes
Hier vind je de laatste 15 artikelen gepubliceerd over het model XF van Jaguar. Ontdek het laatste nieuws, innovaties en trends rond het merk Jaguar en zijn model XF. Mis niets van de up-to-date informatie over nieuwe modellen, technologieën en belangrijke evenementen.
De Jaguar XF werd vernieuwd, ook al moet je al een kenner zijn om in één oogopslag de verschillen te zien. Hierbij een kort overzicht van wat er anders is.
Wie 300 km/u zegt, denkt niet onmiddellijk aan familievriendelijke auto’s. Nochtans bestaan er breaks die deze magische kaap halen of zelfs overschrijden. Zoals deze 5…
De Jaguar XF mag dan al een jaartje ouder zijn, hij ziet er nog steeds imposant en uitermate verleidelijk uit. Dat geldt ook voor de Sportbrake, de breakversie waarvan Jaguar had gezegd dat ze hem niet zouden maken. Maar hoe rijdt deze break-die-er-nooit-zou-komen? Het korte antwoord: niet slecht! Maar er zijn kanttekeningen…
We maken geen breaks meer» beweerde de Jaguar-woordvoerder bij hoog en bij laag tijdens de lancering van de XF! Maar zoals het spreekwoord zegt, zijn het slechts idioten die nooit van mening veranderen. En nu keert Jaguar terug op zijn stappen met de XF break, die Sportbrake werd gedoopt.
Olympisch skiër Graham Bell heeft zopas het wereldrecord snelheid op ski’s verbeterd terwijl hij werd voortgetrokken door een Jaguar XF break. Achter deze Jaguar met een vermogen van 380 pk haalde hij een gemiddelde snelheid van 189,07 km/u.
Jaguar zal zeer binnenkort een breakversie lanceren van de XF. Op de central court van Wimbledon zie je de eerste indruk van deze meer functionele versie. Jaguar is immers de officiële sponsor van het tornooi dat er deze zomer plaatsvindt.
Na de vernieuwde XF berline die in 2015 op de markt kwam en de verlengde versie die voor de Chinese markt werd gereserveerd, heeft Jaguar beslist om toch een breakversie te lanceren op basis van de XF. Die wordt eind volgend jaar verwacht.
Met de komst van de vierwielaandrijving voor de XE en sinds kort ook op de XF, is voortaan het volledige Jaguar-gamma leverbaar met vierwielaandrijving. De Britse constructeur wil duidelijk de confrontatie aangaan met de Duitse tenoren, zelfs in de kleinste nichesegmenten.
Jaguars designdirecteur Ian Callum geeft wat achtergrondinformatie bij zijn recente uitspraken over het verdwijnen van de breakmodellen bij het merk. Het is niet omdat er geen breakversie komt van de XE dat Jaguar het genre voorgoed vaarwel zegt.
Jaguar heeft voor de Chinese markt een verlengde versie voorgesteld van de XF berline. Hij meet 5,10 meter en biedt achterin een riant plaatsaanbod. Met zoveel binnenruimte komt hij gevaarlijk dicht in de buurt van zijn grote broer, de XJ. Die laatste is amper 2 cm langer.
Jaguar lanceert straks een lange versie van de XF, die als XF L door het leven zal gaan. De eerste prototypes werden zopas gespot op de Nürburgring tijdens testsessies. Deze Jaguar berline die centraal in het Jaguar gamma zit, wordt verlengd door de wielbasis te vergroten. Dat komt vooral de zitruimte achterin ten goede.
In 2008 zorgde de Jaguar XF voor een spectaculair frisse wind bij Jaguar. Ook de producten die volgden getuigden van een nieuwe aanpak. Eindelijk kon Jaguar een vuist maken tegen de Duitse tenoren door een waardig alternatief aan te bieden. Dat doet men ook met de XE en voor de opvolger van de XF is dat niet anders.
Gisteravond heeft Jaguar zoals voorzien de tweede generatie van zijn XF berline onthuld tijdens een spectaculaire show. De wagen stak namelijk de Thames over op twee dunne kabels met een diameter van 34 mm die over de stroom waren gespannen. Dient het gezegd dat de spanning er te snijden was…
De groep Jaguar –Land Rover heeft de gewoonte om een nieuw product met de nodige luister te onthullen. Dat was ook het geval bij de voorstelling van het prototype dat de toekomstige Range Rover Evoque cabrio in de tunnels van het Crossrail project en nieuwe de XE werd met een helikopter boven London gevlogen.