Het wagentje meet 3,40 meter en wordt gebouwd op een aluminium platform zodat het gewicht beperkt blijft tot 830 kg. Dat heeft op zijn beurt een positieve invloed op de prestaties. De driecilinder motor van 660 cc wordt centraal achterin gemonteerd. Het motortje komt van de Honda N-One en de N-Box. Het ontwikkeld 64 pk en wordt naar wens geleverd met een CVT-automaat of met een manuele zesbak. Het spreekt dat het vermogen integraal naar de achteras wordt geleid.
In Japan is deze S660 beschikbaar in drie versies. De eerste variante komt met grijze alu velgen en wordt in zwart, grijs of wit geleverd. De tweede versie beschikt over velgen met diamantdesign, een snelheidsregelaar, leer en een bredere kleurkaart. Tot slot is er de bijzonder Concept-lijn waarvan slechts 660 stuks worden gebouwd. Deze 660 krijgt een bordeaux kap en noodremhulp. In de wandelgangen heeft men het ook over een 130 pk krachtige S1000-versie. Die zou mogelijks vanaf volgend jaar naar Europa komen. Fingers crossed …
Valt u voor de charmes van deze S660 roadster ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be