Afgaande op de eerste beelden zien we een veel meer uitgerijpt design en de wagen oogt ook slanker. Deze nieuwe generatie van de Q7 is 3,7 cm korter en ook 1,5 cm smaller dan de uittredende versie. Ondanks die compactere afmetingen heeft dit volgens de constructeur geen invloed op het interieur. De afstand tussen de twee zetelrijen nam zelfs met 2,1 cm toe. Afhankelijk van de gekozen versie biedt de Q7 vijf of zeven zitplaatsen.
We weten ook al dat de Q7 dynamischer zal worden omdat hij minder weegt. Vergeleken met de eerste generatie stelt Audi een gewichtsverlies van ongeveer 325 kg in het vooruitzicht. Dat kon door gebruik te maken van het aluminium MLB-platform.
Qua aandrijving beschikt de Q7 over klassieke motorisaties zoals de 3.0 TFSI (333 pk en 440 Nm) en de 3.0 TDI (272 pk en 600 Nm). Later volgt ook een hybride “e-tron”-versie die gebruik maakt van een 258 pk sterke 3.0 TDI in combinatie met een 94 kW sterke elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 373 pk met 700 Nm aan trekkracht. Een en ander zou voor spectaculaire acceleraties zorgen. Deze Q7 zal in de lente bij de dealer staan en zal minimum 61.000 euro kosten.
Wat vindt u van deze tweede generatie Q7 ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be