Elke nieuwe wagen die vanaf 2050 in deze landen wordt verkocht, moet een zero emission voertuig zijn. Heel wat landen en staten tekenden het akkoord waaronder Groot-Brittanië, Nederland, Duitsland, Noorwegen en tal van Noord-Amerikaanse staten.
Om dit te kunnen realiseren, moeten de overheden vanaf nu danig investeren in zero emission infrastructuur zoals tankmogelijkheden voor elektriciteit en waterstof. Er moeten ook fiscale voordelen of zelfs subsidies komen voor deze voertuigen.
Gelooft u dat dit objectief haalbaar is?
Advertentie – lees hieronder verder
Duizenden Belgische bestuurders volgen Gocar om op de hoogte te blijven en om de beste wagendeals te ontdekken. U toch ook? Blijf op de hoogte:
- Bezoek gocar.be regelmatig
- Volg Gocar op Google Nieuws
- Abonneer op de Gocar-nieuwsbrief