Autosalon Brussel
Het Autosalon van Brussel mag dan vooral bekendstaan als verkoopsalon, je ontdekt er ook erg veel nieuwigheden die voor het eerst in België, Europa of zelfs de wereld te zien zijn. Te veel om allemaal op te sommen, maar we maakten een selectie van tien premières die je tijdens je Salonbezoek niet mag missen.
D’Ieteren neemt het volledige paleis 11 van het Salon in. Het is al maanden bezig met de voorbereiding van zijn vele stands. We spraken met Marianne Bruggeman, Head of Events van de Belgische groep, om meer te ontdekken over het proces om zo’n tentoonstelling op te zetten en over alles wat nodig is om er een succes van te maken.
Voor autoliefhebbers en -kopers start het nieuwe jaar positief. Op vraag van de automerken is het Autosalon van Brussel terug op de afspraak. Wat is er anders dan de vorige editie? Hoe (on)zeker is de toekomst? En hoe evolueert de automarkt in ons land? We vragen het aan Frank Van Gool (FEBIAC), die sinds juli aan het roer staat van automobielfederatie FEBIAC, de organisator van het Autosalon.
De voorbije jaren hebben de opeenvolgende crisissen auto’s veel duurder gemaakt. Zo duur dat sommige automobilisten moesten wachten of hun toevlucht zochten tot een tweedehandswagen. Maar daar komt verandering in. Het Autosalon van Brussel belooft grote kortingen, met veelzijdige auto’s voor minder dan 20.000 euro. Dat hebben we al lang niet meer gezien.
Uiteraard is het Autosalon de ideale plek om auto’s te vergelijken en de nieuwste modellen te ontdekken. Maar het is meer dan een statische tentoonstelling. Van supercars waarin je mag zitten tot racesimulatoren of een stuntshow: er valt heel wat te beleven in de Heizelpaleizen.
Het Autoasalon van Brussel 2025 wordt niet alleen een gigantische showroom waar je alles ontdekt wat er vandaag op de markt is. De uitdaging voor de constructeurs is om zo veel mogelijk auto’s te verkopen. En dat betekent een echte commerciële strijd. Dit zijn de beste deals, merk per merk.
Ondanks alle tegenwind lijdt het weinig twijfel dat de elektrische auto in de nabije toekomst de norm wordt. Goed, maar hoe zit het vandaag? Is de tijd al rijp? Of kies je toch maar beter een verbrandingsmotor? En biedt de stekkerhybride het beste van twee werelden? Dit is waar je op moet letten.