Robin Van den Bogaert combineert zijn passie voor taal en auto’s in zijn job als freelance redacteur, eindredacteur, copywriter en vertaler. Dat hij ‘iets met auto’s’ of ‘iets met journalistiek’ zou doen, werd al snel duidelijk door zijn verzameling automagazines. Tijdens zijn studies journalistiek was hij al bezig met een eigen autowebsite en -forum. Heel wat grote (media)bedrijven en autowebsites doen vandaag een beroep op zijn vlotte pen en kritische blik. Hij volgt de actualiteit op de voet en is graag als eerste op de hoogte. Favoriete automerken heeft hij niet, favoriete modellen wél. Van de eerste Audi TT tot de laatste Volvo V40, te veel om allemaal op te sommen…
Robin Van den Bogaert
Autojournalist
Deel
Deel
Artikelen geschreven door Robin Van den Bogaert
Het Autosalon van Brussel is helemaal terug na een jaartje afwezigheid. Het wordt een speciale editie want er waren nog nooit zoveel automerken aanwezig. Daarnaast heeft organisator FEBIAC veel animaties voorzien om er een leuke dag van te maken. Benieuwd wat je allemaal mag verwachten? Dit staat op het programma.
Rijd je met een elektrische bedrijfswagen, dan betaalt je werkgever de kosten voor het thuisladen doorgaans terug. Helaas is het voor werkgevers belachelijk ingewikkeld om die kosten te berekenen. De fiscus komt nu eindelijk met een oplossing, al is die slechts tijdelijk.
Het aantal leasingwagens in ons land blijft groeien. Dat is positief, al hangen er donkere wolken in de lucht. Steeds meer bedrijfswagens zijn elektrisch, maar op het einde van het contract valt de restwaarde tegen en geraken ze moeilijk verkocht. Sectorfederatie Renta vraagt dringend steunmaatregelen om de verkoop van elektrische occasies aan particulieren te stimuleren.
Wil je nog genieten van de premie voor elektrische wagens in Vlaanderen, dan moet je er snel bij zijn. De afschaffing van de premie is een feit, de deadline is vervroegd. Tot wanneer kun je nog een auto met de premie kopen? En wat zijn de gevolgen voor de prijzen?