Spyker C8
Bekend om zijn herhaalde faillissementen, produceerde de Nederlandse fabrikant Spyker vanaf 2001 de C8. Deze zeer barokke auto, verkrijgbaar als coupé en cabriolet, wordt aangedreven door een Audi-V8 die 400 pk of meer ontwikkelt. Er wordt momenteek gesproken van een mogelijke – zoveelste – redding van het bedrijf.
Pagani Zonda
De Pagani Zonda kwam in 1999 voor het eerst uit zijn Italiaanse werkplaats gerold en is voorzien van een Mercedes-AMG-middenmotor (die afhankelijk van de uitvoering van 394 pk tot 690 pk ontwikkelt). Zeer opvallend zijn de uitzonderlijke afwerking en door de racerij geïnspireerde techniek.
Advertentie – lees hieronder verder
Bac Mono
Deze straatlegale eenzitter met Formule 1-look (min of meer) wordt aangedreven door een 2,5-liter 4-cilinder van 309 pk. Combineer dit forse vermogen met een belachelijk laag gewicht (580 kg) en je weet dat er vuurwerk volgt. 0 tot 100 km/u lukt met een Mono in amper 2,8 seconden.
Ariel Atom 4
De Ariel Atom is al in de vierde versie toe. Tussen zijn buizenchassis ligt een 2-liter turbo van Honda, goed voor 320 pk. Totaalgewicht? 595 kg… Dit bakje is even snel als een Ferrari, maar dan voor een fractie van de prijs.
Ginetta Akula
De uiterst radicale, vorig jaar voorgestelde Ginetta Akula tekent voor 600 pk en 700 Nm koppel dankzij een atmosferische V8-motor. Zijn gigantische achterspoiler ligt er niet voor de schijn, dankzij die vleugel geniet hij evenveel neerwaartse druk als een racewagen van de LMP3-klasse.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be