Als we afgaan op de foto’s die we op internet kunnen zien, lijkt de nieuwe R8 in profiel sterk op zijn voorganger. De daklijn is scherp gelijnd, de flanken staan hol en de achterspoiler richt zich automatisch op. De snuit ziet er weldegelijk anders uit. Vooral de koplampen werden breder en lopen door tot tegen het radiatorrooster dat ook veel hoekiger werd. Achteraan vallen de achthoekige uitlaten naast de diffuser op. Ook de lichtunits werden duidelijk hertekend.
De nieuwe R8 maakt gebruik van het MSS (Modular Sportscar System) platform dat wordt opgetrokken uit carbon en aluminium. De constructeur maakt ook voor andere onderdelen gebruik van composietmateriaal zodat de nieuweling minder dan 1.500 kg op de weegschaal zet. Verder krijgt hij een S-Tronic-transmissie, een actieve sturing, laserkoplampen en een aangepaste vering. Qua aandrijving gaan we ervan uit dat de 5.2 V10 blijft maar er zou wel een nieuwe 4.0 V8 komen goed voor 460 pk.
In een tweede fase zou er ook een elektrische e-Tron afgeleide en zelfs een dieselversie volgen. De R8 Spyderversie komt er ten vroegste in de loop van 2016 op de markt.
Krijgt u al rillingen van de R8 Mk2 ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be