Qua design zocht deze bolide inspiratie in de luchtvaart: in zijaanzicht doet de krachtpatser denken aan de lijnen van een gevechtshelikopter en de stuurcabine lijkt sprekend op de cockpit van een jachtvliegtuig. De bestuurder stapt bovendien niet in door gewoon het portier te openen. Hij moet het dak met de voorruit en zijraampjes in één keer omhoog kantelen en vervolgens zijn voeten in de vakken schuiven. De cockpit van koolstofvezel en aluminium vormt net als in een Apache-helikopter de ‘overlevingscel’ van deze sportwagen, maar dan zonder schietstoel. De gelijkenis met de wereld van de luchtvaart zet zich tot slot ook door in het design van het instrumentenpaneel en het head-up display.
Vlak achter de cockpit zit onder een piramidale motorkap vol spleten de 5.2-V10 van de Gallardo verscholen. Het vermogen van dit niet-geïdentificeerd rijdend voorwerp werd echter opgevoerd van 570 tot 600 pk. Een dergelijke kracht laat al vermoeden dat het optrekken van 0 tot 100 km/u in 3 luttele seconden wordt afgehandeld en dat de topsnelheid boven 325 km/u ligt.
En u, zou u het aandurven om deze bolide te temmen?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be