Een officiële naam is er nog niet en daarom krijgt de bolide voorlopig de werknaam ‘Grand Tourer’. Op de eerste beelden die werden verspreid zag het er allemaal erg hoekig uit, maar vandaag wordt duidelijk dat hij een stuk meer afgerond zal zijn dan initieel verwacht. De neus is scherper gelijnd met de smalle koplampen. Op de flanken valt meteen de grote luchtinlaat op die de centraal opgestelde motor moeten koelen. Achteraan maken de twee uitlaten het verschil . McLaren stelt dat de wagen topprestaties zal leveren, maar dit potentieel zal geen invloed hebben op het rijcomfort.
Het ontwikkelingsteam zal binnenkort met de bolide van de researchbasis in de buurt van Barcelona naar de thuisbasis in het Britse Woking rijden. Dat zal over de weg gebeuren met twee personen – inclusief bagage – aan boord. Zo wil het merk het rijcomfort over lange afstanden (ongeveer 1.600 km, nvdr.) beoordelen. Dit is overigens niet verwonderlijk want McLaren is één van de weinige constructeurs van supercars die een traditie heeft om uitzonderlijke prestaties en een dito rijgedrag te verzoenen met onvoorwaardelijk rijcomfort in dagelijkse gebruiksomstandigheden.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be