Hij is afgeleid van de P1 maar deze GTR beschikt over een spoor dat 8 cm breder is en de wagen ligt 5 cm lager bij het asfalt. Boven het koetswerk zien we een spoiler van 40 cm. Volgens de constructeur kunnen ze met deze aerodynamische aanpassingen de neerwaartse druk met 10 % verhogen, wat neerkomt op 660 kg bij 240 km/u. Omdat het een racewagen is, weegt hij ook 50 kg minder dan de wagen die voor straatgebruik werd gehomologeerd.
Onder de motorkap van deze 1.345 kg wegen McLaren zit een hybride V8-motor met een gecumuleerd vermogen van 916 tot 1000 pk. Het vermogen van de 3,8 liter biturbomotor op benzine wordt opgetrokken van 737 naar 800 pk en de elektromotor levert 200 in plaats van 179 pk. Met deze indrukwekkende cijfers gaan we er van uit dat deze bolide nog betere chrono’s zal neerzetten dan de P1.
Uiteraard is deze MCLaren P1 GTR slechts weggelegd voor een dertigtal gelukkigen die er 2,5 miljoen euro voor veil hebben. De constructeur voorziet ook een opleidingsprogramma met testsessies op de rijsimulator van het huis, stages op het circuit van Silverstone en een op maat gemaakte stoel voor elke piloot.
Vindt u deze McLaren P1 GTR ook zo aantrekkelijk ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be