Gerucht

Mercedes C63 AMG: een 4-cilinder van 560 pk?

Zoals veel fabrikanten moet Mercedes-AMG de CO2-uitstoot van zijn modellen beperken om aan de Europese regelgeving te kunnen voldoen. Een gevolg is dat zelfs überkrachtige machines zoals de C63 voor een (veel) kleinere motor moeten opteren.

Geschreven door Joris Bosseloo | 04/02/2021

Dat Mercedes-AMG de toekomstige C63 met een 2-liter viercilinder zou uitrusten, is al een hele tijd publiek geheim. Dat deze relatief kleine krachtbron die de huidige V8 vervangt hulp zal krijgen van elektrificatie evenmin.

Turbo’s?

Uiteraard wel, want qua prestaties mag de volgende C63 absoluut niet onderdoen voor de huidige, die niet alleen over een 4-liter V8 maar ook nog eens over twee turbo’s beschikt en in zijn krachtigste versie (de C63 S) over een maximumvermogen van 510 pk en een al even indrukwekkende 700 Nm aan koppel beschikt. Meer nog: de vaandeldrager moet nog een pak straffer worden.

Dus… een hybride…

Volgens Car gaat de toekomstige C63 geleverd worden met zowel een starter-alternator, een elektromotor achterin en een eTurbo bovenop het meer “traditionele” geweld op benzine. Zodoende zou het model volgens hetzelfde magazine zo’n 560 pk moeten kunnen ontwikkelen, net als 800 Nm koppel. Dat het geen pluimgewicht wordt, had je al geraden (reken op 2 ton), maar je zal er naar verluidt wel minstens 60 km/u mee kunnen rijden in de elektrische modus.

Op zoek naar een tweedehandse Mercedes? Klik dan hier. Toch liever een nieuwe Mercedes met korting? Klik dan hier!

Deel dit artikel

Lees meer over

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Anderen bekeken ook