Zoals elke andere overtreding van de eerste graad kan het gebruik van de busstrook bestraft worden met een onmiddellijke inning van € 58. Wanneer de boete niet betaald wordt, kan die stijgen tot € 85. Als de boete dan nog steeds niet betaald wordt, kan u voor de politierechtbank opgeroepen worden. Het bedrag kan dan tot € 2.000 oplopen.
Het is echter niet altijd verboden om de busstrook te gebruiken. Wanneer het bord F17 aanwezig is en de lijn onderbroken wordt, mag je de strook gebruiken om rechts af te draaien.
Advertentie – lees hieronder verder
Duizenden Belgische bestuurders volgen Gocar om op de hoogte te blijven en om de beste wagendeals te ontdekken. U toch ook? Blijf op de hoogte:
- Bezoek gocar.be regelmatig
- Volg Gocar op Google Nieuws
- Abonneer op de Gocar-nieuwsbrief