De eerste exemplaren van de elektrische Harley Davidson kwamen onlangs toe bij de dealers van het merk in de Verenigde Staten. Reuters, nieuwsgierig om meer te weten te komen deze atypische machine, interviewde tientallen Harley-verdelers uit het hele land om na te gaan of de nieuwkomer al dan niet goed verkoopt.
De reacties zijn niet bijzonder positief. De LiveWire zou nog minder liefhebbers van het merk aantrekken dan gedacht en ook minder nieuwe klanten binnenhalen, zoals gepland in de marketingstrategie. De grootste blokkade wordt waarschijnlijk door de hoge basisprijs van 29.799 dollar (omgerekend 27.131 euro) gevormd. Het tweede probleem is dat zijn (opgegeven!) actieradius maar 158 km bedraagt… Harley zal dit jaar naar verwachting tussen 400 en 1.600 LiveWires verkopen, wat minder dan één procent van de productie van vorig jaar (228.051 eenheden) vertegenwoordigt.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be