Nieuwe modellen

De Audi «made in Brussels» opgefrist

Bij Audi levert de traditionele « mid-life restyling » meestal geen esthetische revolutie op. Er dus ook nu een kennersoog nodig om de oude A1 van de nieuwe te onderscheiden. Gelukkig brengt het merk met de vier ringen wel verscheidene belangrijke technische evoluties op zijn hippe stadswagen.

| Gepubliceerd op 20 nov. 2014 | Leestijd: 2 min

Concreet krijgt de nieuwe A1 een scherpere blik die geïnspireerd werd op de gespierde, sportieve S1, is er keuze tussen twee uitrustingsniveaus (Design of Sport) en zijn er nu ook uitgebreidere personaliseringsmogelijkheden. Zo kan voortaan bijvoorbeeld ook de kleur van de dakbogen gekozen worden.

Op mechanisch vlak is het pas echt feest! De constructeur uit Ingolstadt profiteert namelijk van deze restyling om voor het eerst driecilinders onder de motorkap van de A1 te lepelen. Op benzine gaat het om de 1.0 TFSI die 95 pk produceert en gemiddeld 4,3l/100km verbruikt (99g CO2/km). De driecilinder-turbodiesel is de 1.4 TDI «ultra» die slechts 3,4l/100km verbruikt en de CO2-uitstoot beperkt tot 89 g/km.

Advertentie – lees hieronder verder

Ander nieuws voor de Audi A1 is de beschikbaarheid van de S-tronic-automaat met 7 verhoudingen op voortaan alle motoren en de volledig herwerkte elektro-mechanische stuurinrichting. Optioneel kan de werking van deze laatste zelfs aangepast worden via het Audi Drive Select systeem. De nieuwe A1 wordt in februari 2015 bij de Audi-verdelers verwacht.

Vindt u dat deze vernieuwingen op de Audi A1 ingrijpend genoeg zijn?

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon