Vooraan zie je net als bij de Fiësta een nieuw trapeziumvormig radiatorrooster en smallere lichtunits. Achteraan zitten minder imposante lichtblokken en een bredere kofferklep die ook een beetje meer werd afgerond. Het geheel ziet er anders uit maar oogt vooral sportiever en eleganter.
Binnenin blijft een revolutie uit. Ondanks dat heeft de nieuwe Focus recht op een aangepast dashboard. Daarin zit een groot aanraakscherm gevat waarmee je het multimediasysteem aanstuurt. Via dit 8 inch grote scherm bedien je de navigatie, de telefoon en de muziek. Via dit scherm kan Ford het aantal knopjes op de centrale console beperken. Tot slot komt er ook een nieuw stuur met drie spaken.
Wie niet houdt van parkeren, wordt in de nieuwe Focus op zijn wenken bediend want Ford voorziet een nieuw semi-automatisch parkeersysteem : Perpendicular Parking. Via deze technologie kan je de wagen in een parking of zelfs lateraal parkeren door enkel de pedalen met je voeten te bedienen.
Qua motorisaties levert Ford haar nieuwe gamma EcoBoost benzinemotoren van 1,5 liter. Deze leveren 150 of 180 pk. Er is ook de 1.5 TDCi diesel, goed voor 95 of 120 pk. De driecilinder 1.0 EcoBoost (100 of 125 pk) blijft op post.
Denkt u dat men met deze aanpassingen de Golf in verlegenheid brengt ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be