De gegevens worden immers door het systeem geregistreerd en worden mogelijk met een team medici gedeeld. Tenminste, als de eigenaar hiervoor zijn uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven. Los daarvan moeten de data ook afdoende worden beschermd. Dat is blijkbaar een lastige klus want de jongste weken wisten informatici de platformen van menig auto te hacken…
Ford motiveert deze ontwikkeling door aan te geven dat er maar weinig mensen hun gezondheid dagelijks controleren. Precies daar zou deze technologie een oplossing, of op zijn minst een gedeeltelijke oplossing, kunnen bieden.
Bent u voor of tegen een dergelijk systeem in de wagen?
Advertentie – lees hieronder verder
Duizenden Belgische bestuurders volgen Gocar om op de hoogte te blijven en om de beste wagendeals te ontdekken. U toch ook? Blijf op de hoogte:
- Bezoek gocar.be regelmatig
- Volg Gocar op Google Nieuws
- Abonneer op de Gocar-nieuwsbrief