Design

Lexus-design zorgt opnieuw voor controverse

Het is een beetje grappig, maar de eerlijkheid die Jeff Bracken – vicepresident van Lexus – aan de dag legde tijdens een interview met Carbuzz op het autosalon van Detroit, is opmerkelijk. De man gaf toe dat hij veel ‘klachten’ te horen kreeg over het design van de jongste modellen. De belangrijkste bron van ergernis is voor velen het gigantische radiatorrooster.

Gert Verhoeven | Gepubliceerd op 24 jan. 2018 | Leestijd: 2 min

“Ik zal duidelijk zijn, dit radiatorrooster is ook ons handelsmerk. Bepaalde modellen uit ons gamma hebben een grille die in meer of mindere mate herkenbaar is. Precies de mensen die dit als polariserend zien, zijn onze klanten van het eerste uur”, stelt de vicepresident.

Bracken erkent dat hij de klachten meer dan ooit ter harte neemt. Meer nog, hij accepteert zelfs telefoongesprekken van klanten en aanhoort vaak 45 minuten lang waarom deze mensen teleurgesteld zijn. Anderzijds wil hij de strategie niet veranderen. “Als we hier en daar een jarenlange klant verliezen, vind ik dat erg jammer… Maar, we hopen met deze aanpak meer klanten te winnen dan we er zullen verliezen.”

Advertentie – lees hieronder verder

Het gigantische trapeziumvormige radiatorrooster zal morgen dus niet verdwijnen.

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon