Wanneer we de beelden hier op de redactie bekijken, wordt meteen duidelijk dat de nieuwe X1 een meer uitgesproken design krijgt. Belangrijke stijlelementen zijn de aflopende daklijn en het prominentere radiatorrooster. De generatiewissel maakt de X1 duidelijk ook groter. Dat zou vooral het interieur ten goede moeten komen, wat goed nieuws is voor de passagiers achterin omwille van de extra beenruimte.
Hoewel er vandaag nog geen officiële beelden circuleren over de modulariteit zien we op deze scoops dat het interieur weinig origineel is. BMW heeft gewoon het interieur van de 2-Reeks Active Tourer overgenomen. Het enige verschil is de positionering van de bediening van de airco, vlak onder die van de autoradio.
Kostenreductie noopt BMW om naast het interieur ook het platform van de 2-Reeks Active Tourer te recycleren. In de basisconfiguratie wordt deze X1 dus een voorwielaandrijver. Vierwielaandrijving zal slechts optioneel worden aangeboden en zal slechts standard zijn op de topversies. De motoren zijn nu al bekend. BMW gaf zelf al meermaals aan dat het om hetzelfde gamma motoren gaat als bij de Mini en de 2-Reeks Active Tourer.
Vindt u de toekomstige X1, met deze specificaties, nog even aantrekkelijk ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be