Buzz

Plug-in hybride weekend vast aan laadpaal: “De kabel kwam niet meer los”

Afgelopen vrijdag begon een Antwerps gezin te vrezen dat hun geplande vakantie naar Spanje niet zou kunnen doorgaan omdat de laadkabel van een laadstation maar niet wilde lossen nadat hun plug-in hybride was opgeladen, meldt de Gazet Van Antwerpen. Ze namen meteen contact op met de uitbater van de laadpaal in kwestie, die twee dagen nodig had om het probleem op te lossen. (foto’s ter illustratie)

Joris Bosseloo Joris Bosseloo | Gepubliceerd op 8 aug. 2022 | Leestijd: 4 min

De laadpaal in kwestie, eentje van Blue Corner, bevindt zich op de Mechelsesteenweg in Antwerpen. Véronique Lecoque had er op vrijdag haar plug-in hybride wagen op aangesloten, maar tot haar grote verrassing – en vooral ergernis – kreeg ze de kabel niet los eens de batterij van het voertuig vol was.

“Mijn auto was opgeladen en het licht blauw. Ik swipete mijn laadpas en dan sprong het licht op rood. Resultaat: de kabel bleef muurvast in het laadstation”, aldus Lecoque aan onze collega’s van GVA. Aan die krant verklaarde ze ook dat de website van Blue Corner geen oplossing bracht. Wat ze had kunnen doen, was haar wagen loskoppelen en de kabel achterlaten, maar dat was voor het gezin geen optie. Enerzijds omdat een nieuwe laadkabel hen 300 euro zou kosten, anderzijds omdat ze de kabel nodig hadden voor hun reis naar Spanje.

Advertentie – lees hieronder verder

Héél lang wachten

smartphone calling

Lecoque zou vervolgens de helpdesk van Blue Corner telefonisch hebben gecontacteerd. “We hebben 2,5 uur in de wacht gestaan en kregen niemand vast. Blue Corner belooft nochtans dat het bedrijf 24 op 24 beschikbaar is.”

De volgende morgen kreeg de vrouw wel een medewerker aan de lijn. “Een vriendelijke vrouw die ons effectief heeft proberen te helpen, maar dat kon ze niet zelf. Een reset vanop afstand uitvoeren, lukte niet, dus diende er een technicus ter plaatse komen.”

Alweer moest het gezin uren wachten op meer nieuws, dat maar niet kwam. Ze belden dan maar opnieuw zelf de klantendienst op met de vraag of er die dag nog iemand zou komen. Het ontnuchterende antwoord was dat “ze dit niet met zekerheid konden zeggen”.

Eindelijk ‘bevrijd’

Pas op zondag raakte het probleem opgelost. Blue Corner had ditmaal zelf contact opgenomen met de Antwerpse en vervolgens een technicus naar de bewuste laadpaal gestuurd. Eindelijk werd de oplaadbare hybride als het ware verlost, waarop de vrouw met haar man en dochter alsnog op vakantie kon vertrekken, weliswaar met twee dagen vertraging.

“Het stoort mij vooral dat er geen transparantie was”, aldus Lecoque aan GVA. “Als men eerlijk had gezegd dat men op zaterdag niemand ter plaatse kon sturen om de laadkabel los te maken, dan hadden we een exemplaar kunnen huren en hopen dat we de onze achteraf konden recuperen.”

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon