Bij Audi, Porsche en Lamborghini zijn er diverse producten die je met elkaar kan vergelijken. Vanuit het standpunt van de groep hoeven de diverse merken niet met elkaar te concurreren en mocht dat zo zijn, hoeft men er niet wakker van te liggen. Deze producten spelen in op de behoefte van een klant op een bepaald ogenblik in zijn leven. Deze klanten kunnen perfect van het ene merk naar het andere overstappen. Maar dit geldt niet voor klanten van een Bentley of een Bugatti, weet Wolfgang Dürheimer.
De big boss van Bentley en Bugatti werd recent door economiespecialist Bloomberg geïnterviewd en hij stelde dat er een wereld van verschil is tussen beide soorten klanten. Om kort te gaan, ze beschikken niet over hetzelfde budget ! Dürheimer stelde het als volgt : “de Bentley-koper beschikt gemiddeld over 8 wagens terwijl onze Bugatti-klanten gemiddeld 84 voertuigen ter beschikking heeft. Die laatste bezit vaak ook nog een jacht en een privéjet.”
Deze uitlatingen zijn wellicht overdreven maar als je er over nadenkt, kan je slechts vaststellen dat er een grond van waarheid schuilt in de stelling van Wolfgang Dürheimer. Een Bentley is immers ook tien keer goedkoper dan een Bugatti. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de constructeur uit Molsheim acht jaar nodig had om 450 Veyrons te verkopen. Eind 2016 zal Bugatti de opvolger voorstellen. Op tal van “nieuwe markten” stijgt het aantal miljardairs dus er zullen in de toekomst ook afnemers blijven voor dergelijke producten.
Bent u geschokt door de prijzen die men voor dergelijke prestigieuze modellen vraagt ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be