Om die reden levert Porsche in België een Boxster en een Cayman met een vermogen van 211 pk, ook de Cayenne en de Panamera hebben recht op een terug getunede dieselmotor. De buitenlandse pers vermoedt dat deze bijzondere situatie kan verklaard worden door een streng belastingsysteem of een CO2-taks. De journalisten vragen zich ook terecht waarom men ondanks het lagere vermogen toch de 2.7 liter grote boxermotor blijft gebruiken in de Cayman en de Boxster.
De twijfel ontstaat omdat Porsche in Groot-Brittannië en in enkele Aziatische landen een tweeliter turbo (237 pk) levert. Het gaat om een motor van VW-origine die in de Macan wordt ingezet. Precies daar ontstond de vraag waarom die tweeliter niet wordt gebruikt voor de Belgische Cayman en Boxster. De journalisten in kwestie doelen op de viercilinder boxermotor met turbo en rechtstreekse inspuiting die Porsche heeft aangekondigd. Daarvan worden drie versies afgeleid (210 pk, 286 pk en 360 pk) en de minst krachtige variant zal op termijn de zwakste 2.7 aflossen. Nog even geduld.
Dacht u dat Porsche enkel voor België een motor zou ontwikkelen ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be