Land Rover zal deze SUV, die 4,59 meter lang is, zowel met twee- als met vierwielaandrijving leveren. De Discovery Sport moet zeker niet onderdoen voor de andere modellen uit het gamma want Land Rover biedt onder meer een negentrapsautomaat, een gestuurde demping, een doorwaadsensor en een head-up display. Qua veiligheid voorziet de Britse constructeur een adaptieve cruise control met autonome remfunctie. In geval van een frontale aanrijding met een voetganger zal een airbag langs de buitenkant van de wagen het impact verzachten.
Qua aandrijving kiest Land Rover voor beproefde viercilindermotoren. De dieselversie is de 2.2 liter die als TD4 goed is voor 150 pk en als SD4 ruim 190 pk levert. Op benzine is er slechts één motorisatie beschikbaar, de Si4 en die is 240 pk sterk. Later volgt nog een tweeliter dieselmotor, de ED4 uit de “Ingenium”-familie. De belangrijkste troef van deze zelfontbrander is de CO2-emissie die beperkt blijft tot een bescheiden 119 g/km. De Discovery Sport komt pas in de lente op de markt.
Vindt u het design van de Discovery Sport aantrekkelijk ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be