Het grootste verschil zit in de architectuur want de motor zit achterin, de draaicirkel verkleint naar 8,65 m en de wagen wordt ruim 22 cm langer. De nieuwe Twingo zal enkel worden verkocht als vijfdeursversie. Met neergeklapte stoelen heb je een laadvloer die tot 2,2 meter lang is. Volgens de constructeur kan je zelfs een boekenkast van IKEA transporteren. Renault geeft ook aan dat het overzicht bijzonder goed is, ondanks de hogere zithouding.
Qua aandrijving is er enkel een driecilinder benzinemotor beschikbaar. Er komt een atmosferische SCe 70 versie, al dan niet met stopstart-technologie. Men voorziet ook een TCe 90 turboversie.
In België is de Twingo vanaf 12 september beschikbaar. De “Hello”-basisversie wordt verkocht vanaf 9.650 €. Dat is een erg aantrekkelijke prijs als je rekening houdt dat deze Twingo standaard over flink wat elektronische rijhulpmiddelen beschikt zoals ABS en ESP. Er wordt ook een snelheidsbegrenzer, een boordcomputer en een bandenspanningscontrole voorzien.
Lijkt deze nieuwe Twingo u even revolutionair als de eerste generatie ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be