Het koetswerk is geïnspireerd op de laatste drie studiemodellen die de Zweedse constructeur heeft getoond. We zien een eerder dominant radiatorrooster, ruim bemeten wielkasten en “Thor-koplampen” omwille van de hamervorm in de leds. Het profiel is vergelijkbaar met dat van de eerste generatie.
Binnenin is plaats voor maximum zeven inzittenden en men maakt gebruik van kwalitatieve materialen. De schakelpook is van kristal en je kan voor een 1.400 Watt sterk Bowers & Wilkins audiosysteem kiezen. Via het grote centraal gemonteerde aanraakscherm kan je tal van functies zoals GPS, airco en zelfs internet bedienen.
Qua aandrijving voorziet Volvo slechts tweelitermotoren. Op benzine is er keuze uit de T5 (254 pk /350 Nm), de T6 (320 pk/420 Nm) en de T8 Twin Engine. Die laatste krijgt de T6-motor in combinatie met een elektromotor van 80 pk wat voor een potentieel van 400 pk en 640 Nm zorgt. Dieselrijders worden bediend met de D4 (190 pk/400 Nm) of de D5 (225 pk/470 Nm).
Qua veiligheid innoveert Volvo met een automatisch remsysteem dat ongevallen met andere voertuigen op kruispunten wil voorkomen. Er is ook een systeem dat voorkomt dat de wagen van de weg gaat.
Gelooft dat deze nieuwe XC90 gevestigde waarden als de Audi Q7, de Mercedes ML en de BMW X5 van hun troon kan stoten ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be