Dit historisch resultaat betekent een stijging van 6,5% vergeleken met 2016 en is te wijten aan de grote vraag naar SUV’s en de groeiende vraag naar elektrische voertuigen, waarvoor de groep specialist is met onder meer de Renault Zoé, de Nissan Leaf en de Mitsubishi iMiev.
Elk van de merken van de Alliantie sloot trouwens het jaar af met een significante stijging: Nissan groeide met +4,6%, Renault +8,5% en Mitsubishi +10%. In totaal vertegenwoordigt de Alliantie niet minder dan 10 merken, die aanwezig zijn op 200 markten : Renault, Nissan, Mitsubishi, Dacia, Renault-Samsung, Lada, Infiniti, Alpine, Venucia en Datsun.
De Frans-Japanse formatie gaat in de 2017 dus de ex-N°1’s Volkswagen (10,74 M voertuigen, inclusief vrachtwagen) en Toyota (10,4 M) vooraf.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be