Buzz

“Maximumsnelheid op de Autobahn! Maar niet voor EV’s…”

Vorige week kwamen we met het nieuws op de proppen dat een Duitse partij een petitie is gestart tegen een eventuele invoering van een maximumsnelheid op de Autobahn. Als voorzorgsmaatregel, zeg maar. Voor de groenen allemaal goed en wel, zolang er dan ook 100% elektrisch wordt gereden…

Joris Bosseloo Joris Bosseloo | Gepubliceerd op 11 feb. 2020 | Leestijd: 2 min

Tijdens een gesprek met de Augsburger Allgemeine zei Dieter Janecek van Die Grünen dat een maximumsnelheid nodig is op drukke momenten, zowel voor de veiligheid als om de uitstoot te verminderen. Maar er wordt dus ook gedacht aan allerhande vrijstellingen, zoals voor elektrische auto’s die “op hernieuwbare en overgebleven elektriciteit rijden”.

Een maat voor niets?

Over het algemeen ligt de maximumsnelheid van een EV een pak lager dan die van een benzine- of dieselwagen. Bovendien zal de batterij veel sneller leeg zijn als er wordt gepiekt. Supersporters als een Porsche Taycan en een Tesla Model S rijden max. 250 km/u, een iets bescheidener Tesla Model 3 haalt 233 km/u, een Audi e-tron en een Jaguar I-Pace 200 km/u, een Mercedes EQC 180 km/u, een Nissan Leaf 144 km/u  en een Renault Zoe 140 km/u…

Advertentie – lees hieronder verder

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon