“Wat Tesla voorstelt, is consumentvriendelijk.” Dat zei Rosemary Shahan, voorzitster van de consumentenorganisatie Consumers for Auto Reliability and Safety, aan CNBC. En de dame heeft een punt. In de VS wordt er alvast veel geklaagd over het hele proces dat een auto kopen heet, zo blijkt uit een recente nationale bevraging. Tegenwoordig is het zo dat het gros van de autokopers in spé zich op voorhand via het internet heeft laten informeren. Mensen weten meestal wat ze willen en bij een merk als Tesla is dat al helemaal het geval.

“We houden niet van onderhandelen”

Dat zei niet Elon Musk maar wel Jack Gillis, topman van de Consumer Federation of America. “Als consument gaan we niet graag de onderhandeling aan met iemand die ervoor getraind is en die er ook voor beloond wordt, zoals een autoverkoper.”

Om die ervaring uit de weg te gaan, zou online een nieuwe wagen bestellen de ideale oplossing kunnen zijn. Dat je dan naar een persoonlijke korting kan fluiten, moet je er weliswaae bijnemen. Wellicht houden ze bij Tesla ook niet van onderhandelen.

Foto: NotTheOnlyDreamer/Wikipedia