Buzz

Tesla focust op online verkoop: “We houden niet van onderhandelen”

Tesla’s moeten in de toekomst vooral online verkopen en da’s niet erg naar de zin van investeerders en zelfs marktanalisten. Nochtans zou deze zet weleens slimmer kunnen zijn dan ze denken.

Joris Bosseloo Joris Bosseloo | Gepubliceerd op 15 apr. 2019 | Leestijd: 2 min

“Wat Tesla voorstelt, is consumentvriendelijk.” Dat zei Rosemary Shahan, voorzitster van de consumentenorganisatie Consumers for Auto Reliability and Safety, aan CNBC. En de dame heeft een punt. In de VS wordt er alvast veel geklaagd over het hele proces dat een auto kopen heet, zo blijkt uit een recente nationale bevraging. Tegenwoordig is het zo dat het gros van de autokopers in spé zich op voorhand via het internet heeft laten informeren. Mensen weten meestal wat ze willen en bij een merk als Tesla is dat al helemaal het geval.

“We houden niet van onderhandelen”

Advertentie – lees hieronder verder

Dat zei niet Elon Musk maar wel Jack Gillis, topman van de Consumer Federation of America. “Als consument gaan we niet graag de onderhandeling aan met iemand die ervoor getraind is en die er ook voor beloond wordt, zoals een autoverkoper.”

Om die ervaring uit de weg te gaan, zou online een nieuwe wagen bestellen de ideale oplossing kunnen zijn. Dat je dan naar een persoonlijke korting kan fluiten, moet je er weliswaae bijnemen. Wellicht houden ze bij Tesla ook niet van onderhandelen.

Foto: NotTheOnlyDreamer/Wikipedia

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon