1. Alfa Romeo 8C 2900
De Alfa 8C 2900 werd gebouwd tussen 1937 en 1939 en was zijn ver tijd vooruit, zowel op esthetisch als mechanisch vlak. Op zijn achtcilindermotor van 2.905 cc zaten twee mechanische compressoren geschroefd. Naargelang de configuratie ontwikkelde die 180 tot 225 pk, waarmee een topsnelheid van 185 km/u mogelijk was.
2. Bugatti 57SC
Advertentie – lees hieronder verder
Van deze verlaagde versie met compressor van de Bugatti 57, de SC, werden slechts een paar exemplaren gebouwd. Zijn achtcilinder met dubbele nokkenas ontwikkelde 200 pk, wat een topsnelheid van 210 km/u toeliet. Niet slecht voor een vooroorlogs model.
3. Duesenberg SJ
De Duesenberg SJ, een enorme Amerikaanse wagen, ontwikkelde een slordige 320 pk in 1932. Op zijn grote achtcilinder-in-lijn van 6876 cc was een grote compressor voorzien, zodat hij de kaap van 200 km/u kon doorbreken. Uiteraard was deze supercar voorbehouden aan de elite.
4. Lagonda V12
Onder de motorkap van de Lagonda V12 schuilde een V12 van 4,5 liter die 180 pk produceerde bij een hoog toerental (5000 t/min) en die deze Lagonda tot 170 km/u kon krijgen. In de 24 Uren van Le Mans 1939 toonden twee Lagonda’s V12 het potentieel van deze buitengewone aandrijving door derde en vierde algemeen te finishen. De uitbraak van de Tweede Wereldoorlog luidde het einde van de productie in, met een totaal van slechts 185 exemplaren.
5. Talbot-Lago T150
In 1937 stelde het Franse bedrijf Talbot, dat al in 1934 door de Italiaan Anthony Lago was overgenomen, de T150 voor, een sportwagen aangedreven door een zescilinder-in-lijn van 3996 cm³. De S (Special) met dubbele Zenith carburateurs, 140 pk sterk, haalt een topsnelheid van 160 km/u, terwijl de SS (Super Sport) met drievoudige Zenith carburateurs, goed voor ongeveer 170 pk, tot 185 km/u kan gaan.
Op zoek naar een prachtige oldtimer? Je vindt ‘m gegarandeerd op www.autoclassic.be
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be