Nadat je je auto afhaalt, stel je vast dat het probleem niet is opgelost. Of enkele dagen nadien doet hetzelfde probleem zich opnieuw voor. Kan je garagist in dat geval van je vragen dat je zijn factuur betaalt?
Protesteer de factuur
Op je garagist rust wat men noemt een resultaatsverbintenis. Hij moet er voor zorgen dat het defect waarvoor je de wagen binnenbracht wordt opgelost. Doet hij dat niet, dan moet je zijn factuur in principe niet betalen. Het is dan ook van belang om, zodra je de factuur voor de werken ontvangt, deze dadelijk te protesteren als het probleem niet is opgelost. Doe dat via een aangetekende brief. Je kan je garagist ineens vragen de werken alsnog naar behoren uit te voeren.
Je hebt al betaald
Heel wat garagisten vragen je om hun rekening te betalen op het moment dat je de wagen afhaalt. Stel je dan al vast dat de wagen niet degelijk is hersteld, betaal dan onder alle voorbehoud. Stuur dadelijk een aangetekende brief aan je garagist zodra je het gebrek vaststelt. Vraag hem de herstelling alsnog naar behoren te doen en maak voorbehoud om wat je al betaalde terug te vragen. Helpt dat niet, dan zal je moeten overwegen of je echt een procedure wil starten.
Advertentie – lees hieronder verder
Je hebt een ongeval
Heb je een ongeval ten gevolge van een slechte herstelling, dan kan je je garagist daarvoor aansprakelijk stellen. Je zal dan moeten kunnen bewijzen dat de niet-degelijke herstelling een reden was voor het ongeval.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be