Na een carrière van slechts vier jaar stelt Mazda nu al de nieuwe generatie van zijn succesvolle SUV voor op het Salon van Los Angeles. Dit model, dat 25% van de verkoop van Mazda uitmaakt, ziet zijn lijnenspel zachtjes evolueren.
Waarom het design helemaal aanpassen van een model met een stijl die iedereen overtuigt? Met de tweede generatie bieden de Mazda-designers dus gewoon een nog strakker model aan, met scherpere lichtblokken, een lagere grille en een verlengde motorkap, terwijl de koetswerklengte van 4,54 meter behouden blijft.
Het interieur pakt uit met het gebruikelijke design van de Mazda-producten met een hoog geplaatst 7” scherm. De nieuwe CX-5 biedt verder een headup display, de G-Vectoring, een achterklep met afstandsbediening en de gebruikelijke veiligheidsitems. Onder de motorkap laat Mazda de keuze tussen de 2,0l en 2,5l Skyactiv op benzine en de 2,2l diesel, maar er werd nog niet bepaald welke versies bij ons op de markt komen.
De nieuwe CX-5 wordt in februari in Japan gelanceerd en komt later op het jaar ook naar Europa.