De KTM X-Bow GTX blijft een eigenzinnige bolide, want het dakpaneel scharniert naar voor om de toegang tot het interieur te verzekeren. Het chassis is nog steeds een koolstofvezel monocoque die samen met raceautofabrikant Dallara werd ontwikkeld.
Op vlak van aandrijving is er eveneens nieuws te melden, want voortaan wordt beroep gedaan op de vijfcilinder 2.5 TFSI van Audi, die hier is opgevoerd tot 530 pk. Die kracht wordt naar de achterwielen geleid via een elektrisch gestuurde sequentiële transmissie. De GTX zet 1.048 kilogram op de weegschaal, wat een gewichts-pk-verhouding van net geen 2 kg/pk, en dus uiterst vinnige prestaties oplevert. Exacte prestatiecijfers maakte KTM trouwens niet bekend. Wel de prijs, die 230.000 euro bedraagt en de exclusiviteit van de X-Bow GTX onderstreept.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be