De reden? Het productievolume van deze wagen is momenteel beperkt, waardoor Toyota er momenteel alles op zet om “potentiële kopers” met het juiste profiel te strikken. Zo organiseert het merk in het land van Oom Sam telefoongesprekken om de juiste kopers te selecteren en benadrukt hen dat ze absoluut in Californië moeten wonen als ze een Mirai willen bemachtigen. Dit omdat deze staat de beste voorzieningen van waterstoftankinstallaties heeft.
Kortom, heel wat Amerikanen zullen hierdoor gefrustreerd zijn en tegelijk zullen ze verheugd zijn met het nieuws dat de Californische kandidaten als proefkonijnen zullen dienen. Want tijdens deze fameuze telefoongesprekken, onderzoekt het merk de exacte geografische situatie van de klant (nabijheid van een waterstofpomp) en stelt ook vragen over het rijprofiel, waardoor Toyota zich een beeld wil vormen van de trajecten die met de Mirai zullen worden afgelegd.
Vervolgens zullen deze keuze door Toyota en de beschikbaarheid van de auto de twee criteria zijn die bepalen of een klant een exemplaar krijgt. Anders gezegd, zelfs na opstelling van uw dossier, is het niet zeker dat Toyota u een Mirai toewijst. De verkoopprijs bedraagt 57.500 dollar, maar in dit geval is exclusiviteit blijkbaar niet in geld uit te drukken…
En zou u het aanvaarden als u door Toyota “gekozen” werd om met de Mirai te rijden?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be