Zijn wielbasis groeide met 20,1 cm en zijn koetswerk werd 23,1 cm langer, 3 cm breder en 6,1 cm hoger. Dat levert vooral achteraan meer plaats op, terwijl de koffer een aardige 440 liter slikt.
De in een 40/20/40-verhouding neerklapbare achterbank zorgt voor bijkomende functionaliteit, maar verder zijn het interieur en de cockpit identiek aan dat van de 8 Reeks Coupé en Cabriolet. Dat geldt ook voor de uitrustingsmogelijkheden, waaraan de Gran Coupé een groot glazen panoramisch dak van de voorruit tot de achterruit toevoegt.
Ook voor de aandrijving kan de 8 Gran Coupé putten uit het arsenaal van zijn zustermodellen. Er is keuze uit de 840i met een zes-in-lijn van 340 pk, de M850i met een V8 van 530 pk en de 840d met een zescilinder op diesel van 320 pk. Deze krachtbronnen worden steeds gekoppeld aan een Steptronic-achttrapsautomaat en de twee laatste versies hebben steeds vierwielaandrijving. BMW vermeldt nog geen M8, met een 600 pk sterke V8 die we al kennen in de Coupé en Cabriolet, maar wellicht zal zo’n sportieve topvariant er later nog aankomen. BMW lanceert de nieuwe 8 Gran Coupé in september en tegen dan zullen ook alle specificaties en prijzen bekend zijn.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be