Deze door Bosch ontwikkelde technologie zou toelaten vrijwel alle NOx-uitstoot van een dieselmotor te elimineren. Hoe? Door de uitlaatgassen tot 200 graden te verwarmen om de efficiëntie van de EGR-klep (die de recirculatie van de uitlaatgassen verzekert om ze maximaal te “reinigen”) te verhogen door ze dichter bij de motor in te planten.
Deze technologie zou binnen de twee jaar op de markt kunnen komen en de NOx-uitstoot tot 13 mg/km beperken. Dat is veel lager dan de 120 mg/km die Europa oplegt vanaf 2020 !
Maar zal dat volstaan om de dieselverkoop weer aan te zwengelen?
Advertentie – lees hieronder verder
Duizenden Belgische bestuurders volgen Gocar om op de hoogte te blijven en om de beste wagendeals te ontdekken. U toch ook? Blijf op de hoogte:
- Bezoek gocar.be regelmatig
- Volg Gocar op Google Nieuws
- Abonneer op de Gocar-nieuwsbrief
