Actualiteit

Binnenkort een Rimac-supercar op fossiele brandstof?

Het Kroatische bedrijf Rimac onderzoekt het werk van startups die nanobuisjes gebruiken om elektriciteit te genereren op basis van diesel, LPG of waterstof. Zou dit het einde kunnen betekenen van batterijaangedreven hypercars?

Maxime Hérion Maxime Hérion | Gepubliceerd op 18 jan. 2024 | Leestijd: 2 min

Met zijn vermogen van 1915 pk is de Rimac Nevera een van de snelste elektrische auto’s op de markt. Tot nu toe werd hij aangedreven door een lithium-ionbatterij, maar dat zou binnenkort kunnen veranderen. Het bedrijf onderzoekt immers de mogelijkheid om de technologie van nanobuisjes toe te passen, waardoor het mogelijk zou zijn om elektriciteit te produceren met diesel, LPG of waterstof.

Nevera 2

Advertentie – lees hieronder verder

80% efficiënter

Deze technologie, die nog maar net ontwikkeld is door een startup, zou de huidige elektrische motoren 80% efficiënter kunnen maken. De batterijen zouden bovendien niet meer opgeladen moeten worden, omdat ze simpelweg bijgevuld zouden kunnen worden met vloeibare brandstof, wat veel sneller gaat.

Nevera 3

Minder gewicht

Uiteraard heeft deze technologie ook één nadeel: het stoot CO2 uit. Maar het lijkt erop dat de uitstoot veel lager ligt dan dat van een conventionele verbrandingsmotor. Het grote voordeel voor een hypercar is dat de nanobuizen compacter en lichter zijn dan conventionele batterijen, waardoor de massa zou afnemen en de prestaties dus verbeteren.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon