Om hun expertise nog beter te spreiden en klanten nog completer te kunnen servicen, zet het agency vanaf nu nog meer in op een 360° strategische aanpak, met een sterke focus op digitale communicatie.
Marketing voor een sector in verandering
AMI staat voor resultaten. Het agency zet in op marketingoplossingen die werken voor de klant én voor de markt. Om aan de volatiele vraag van de sector en de consument te blijven voldoen, evolueert AMI nu naar een nog meer all-round dienstverlening met een nog grotere focus op digitale media. Geen toevallige evolutie, aldus co-CEO Marcel Barnas: “Uit alle recente onderzoeken over het koopgedrag van potentiële autokopers blijkt dat een combinatie van online en offline zorgt voor een sterk verhoogde conversiegraad. Daar willen we op inzetten met de uitbouw van een gecombineerde 360°-aanpak in de Benelux.”
De evolutie van AMI staat ten dienste van een groter doel: de kennis en expertise nog beter spreiden over een breed aanbod services, zowel offline als online. Een uitgebreid serviceaanbod dat bovendien voor iedereen toegankelijk is, want AMI ontzorgt zowel importeurs als grote dealerships en kleinschalige familiebedrijven. “Net omdat we zo resultaat- en klantgericht werken, bieden we oplossingen voor elk budget. Zo zorgen we ervoor dat onze expertise een meerwaarde biedt voor elk type project: van de marketing voor een zelfstandig dealership tot de implementatie van een volledige marketingstrategie in het dealernetwerk van een nationale importeur.”
Advertentie – lees hieronder verder
Internationaal lokaal
AMI maakt deel uit van een internationale holding die al sinds 2003 actief is in de sector. In de drie jaar sinds de oprichting in België heeft AMI ook hier al heel wat successen geboekt, en dat in een steeds meer veeleisende sector.
Co-CEO Pieterjan Huyghe maakt de balans op: “Het is geen geheim dat de Belux-markt gecompliceerd is op vlak van taal en marktstructuur. Van onder één dak servicen wij de volledige markt met online en offline media en resultaatgerichte campagnes. In amper drie jaar tijd hebben we mooie stappen gezet en al heel wat marketingstrategieën uitgetekend. Na onze eerste stappen op de Belux markt ging het meteen een versnelling hoger. We mochten direct aan de slag voor Opel en ook sinds vorig jaar zitten we samen met Renault in een retail marketingtraject. Daar ben ik oprecht fier op.
Daarnaast maakt het me ook steeds trots als er een nieuwe dealer zich aansluit bij de AMI-family. Dat is namelijk waar ons bedrijf voor staat: betaalbaar maar toch marketing van hoge kwaliteit leveren voor het lokale autobedrijf.”
Ondanks het succes van hun aanpak willen de CEO’s niet op hun lauweren rusten: “We willen blijven evolueren, blijven aanscherpen en ons blijven onderscheiden van de rest van de markt. Dat doen we door transparant, creatief en strategisch samen te werken met onze klanten en tot een langetermijnvisie te komen. In de Benelux zijn we een gevestigde waarde, en dat willen we zo houden. Maar we kijken ook uit naar verdere expansiemogelijkheden én manieren om onze klanten nog beter van dienst te zijn.”
Over AMI
AMI is het eerste 360° marketing agency voor de automotivesector dat continu en flexibel inspeelt op de veranderende behoeften van de markt en de consument. Het bedrijf is gevestigd in Antwerpen en maakt deel uit van een holding die al sinds 2003 een scherpe, future-proof internationale dienstverlening biedt. Aan het hoofd van de holding staan Marcel Barnas en Pieterjan Huyghe.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be