Automarkt

Bedrijfswagens op diesel in vrije val, EV’s breken niet door

In 2014 was een bedrijfswagen in 96 procent van de gevallen een dieselwagen. Ondertussen, in 2019, is de diesel-bedrijfswagen er met 17 procent op achteruitgegaan en is zijn aandeel gezakt tot net geen 80 procent. Dat was vooral ten voordele van de benzinewagens…

Belga | Gepubliceerd op 9 jan. 2020 | Leestijd: 2 min

Waar benzinewagens 5 jaar geleden nog maar 3,5 procent van de bedrijfswagens vertegenwoordigden, spreken we vandaag over 19 procent. “Bedrijfswagens zijn meestal middelgroot en die categorie van elektrische auto’s zit nog altijd in het dure segment”, aldus Kathelijne Verboomen van Acerta. “Daarom zijn ze niet voor iedereen een optie. De doorbraak van de elektrische bedrijfswagen zal er pas komen als het aangekondigde middensegment effectief op de markt is.”

Ook de omkadering van de elektrische bedrijfswagen is nog niet rond, stelt Acerta vast. Maar de nieuwe fiscaliteit voor bedrijfswagens voor 2020 koppelt alvast de aftrekbaarheid van de bedrijfswagenkost (auto en brandstof) aan de CO2-uitstoot. “Voor een zeer vervuilende bedrijfswagen kan de aftrekbaarheid zakken tot 40 procent. De fiscale stimulans voor elektrisch rijden neemt dus nog toe”, zei Verboomen nog.

Advertentie – lees hieronder verder

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon