DS krijgt vanaf volgend jaar een eigen dealernet

Het premiummerk van Citroën heeft al afstand genomen van het merk met de dubbele chevron door te kiezen voor een afzonderlijke merknaam DS. Vanaf volgend jaar zet het merk een bijkomende stap in deze emancipatie want vanaf dan komen er ook eigen verkooppunten.

DS krijgt vanaf volgend jaar een eigen dealernet

Momenteel zijn er slechts enkele DS-Stores die vooral het imago van het merk moeten verzorgen. Een DS koop je tot nader order binnen het Citroën-dealernet. De DS-modellen staan opgesteld in een afzonderlijke en exclusieve hoek van de toonzaal.

Vanaf midden 2018 zal daar verandering in komen want Yves Bonnefont, directeur-generaal van het merk, belooft vanaf dan 500 verkooppunten tegenover amper 11 DS-Stores op dit ogenblik. Op die manier wil men zich duidelijk differentiëren ten opzichte van Citroën zodat de kopers een “echte merkbeleving” zullen ervaren. Er komen uiteraard ook verkopers die specifiek voor DS zullen werken.