Buzz

Eerste Tesla plug-in hybride is een feit, maar niet dankzij Elon Musk

Zoals we allemaal weten, produceert Tesla enkel elektrische vertuigen en dat zien we in de toekomst niet snel veranderen. De zet om een Model 3 plug-in hybride voorzien van een benzinemotor te bouwen, kwam dus niet van het merk zelf.

Joris Bosseloo Joris Bosseloo | Gepubliceerd op 8 jan. 2020 | Leestijd: 1 min

Hij heet Hyper Hybrid, kwam er dankzij het Oostenrijkse bedrijf Obrist en beschikt over een 54 pk steke tweecilindermotor die in de koffer werd gelepeld. Die centrale drijft voor alle duidelijkheid niet de wielen aan, maar dient als zogenaamde range-extender om de actieradius van de compacte sedan tot zo’n duizend kilometer te brengen, bijna het dubbele van wat Tesla voor de Model 3 “Long Range” claimt. Deze grote winst valt ook te verklaren door de nieuwe batterij waarmee de Hyper Hybrid werd uitgerust. De firma verving de Tesla-accu door een exemplaar dat minder straf is (17,3 kWh ipv 50 kWh), maar ook bijna 400 kg lichter.

Uiteraard zorgt deze oplossing voor benzineverbruik en uitstoot, wat voor officiële Tesla’s nooit het geval is (althans niet tijdens het rijden). Volgens Obrist lust deze creatie gemiddeld 2l/100km en blaast hij per kilometer ongeveer 23 gram CO2 de lucht in.

Advertentie – lees hieronder verder

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon