Eerste Tesla plug-in hybride is een feit, maar niet dankzij Elon Musk

Zoals we allemaal weten, produceert Tesla enkel elektrische vertuigen en dat zien we in de toekomst niet snel veranderen. De zet om een Model 3 plug-in hybride voorzien van een benzinemotor te bouwen, kwam dus niet van het merk zelf.

Gepubliceerd op 8 januari 2020
Leestijd : 1 min

Deel

Eerste Tesla plug-in hybride is een feit, maar niet dankzij Elon Musk

Hij heet Hyper Hybrid, kwam er dankzij het Oostenrijkse bedrijf Obrist en beschikt over een 54 pk steke tweecilindermotor die in de koffer werd gelepeld. Die centrale drijft voor alle duidelijkheid niet de wielen aan, maar dient als zogenaamde range-extender om de actieradius van de compacte sedan tot zo’n duizend kilometer te brengen, bijna het dubbele van wat Tesla voor de Model 3 “Long Range” claimt. Deze grote winst valt ook te verklaren door de nieuwe batterij waarmee de Hyper Hybrid werd uitgerust. De firma verving de Tesla-accu door een exemplaar dat minder straf is (17,3 kWh ipv 50 kWh), maar ook bijna 400 kg lichter.

Uiteraard zorgt deze oplossing voor benzineverbruik en uitstoot, wat voor officiële Tesla’s nooit het geval is (althans niet tijdens het rijden). Volgens Obrist lust deze creatie gemiddeld 2l/100km en blaast hij per kilometer ongeveer 23 gram CO2 de lucht in.

Advertentie – lees hieronder verder

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Door Joris Bosseloo Content & Community Manager / Chief Editor

Deel

Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Tesla voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.