Tesla is een geweldig merk omdat het volledig geconnecteerd is. Dit geldt uiteraard voor auto’s die op afstand een update kunnen krijgen, maar ook voor de Supercharger terminals of voor de gebruiker die administratief met het merk communiceert via een speciale applicatie.
Toch lijkt deze manier van werken als eens te haperen. Een Chinese eigenaar van een Tesla Model 3 Standard Range Plus schrok zich een aap bij de ontvangst van een factuur na het gebruik van het bekende netwerk van Superchargers van het merk. Die vermeldde inderdaad een bedrag van meer dan 560.000 euro!
2 GWh
Deze factuur vermeldde dat de Model 3 in kwestie bijna 2 GWh zou hebben geladen volgens de CnEVPost website die de informatie verspreidde (meer dan 1.923.000 kWh). Dat komt in feite neer op meer dan 32.000 volledige laadbeurten van het 60 kWh accupakket voor een bedrag van € 562.820 (of 3.846.306 CNY tegen de huidige wisselkoers).
Advertentie – lees hieronder verder
Zoals verwacht erkende Tesla de facturatiefout, maar zonder ook maar de geringste uitleg te kunnen geven over de oorzaak van deze (lichte) overfacturering. Het avontuur dat deze Chinees beleefde is des te verrassender omdat de klant daar gratis toegang heeft tot het netwerk van Superchargers van het merk.
Noteer ook dat Tesla België voor het gebruik van zijn superchargers momenteel nog steeds 31 c/kWh aanrekent. Wat eerlijk gezegd goedkoop is gezien de laadsnelheid en de explosie van de prijzen. Het is duidelijk dat het voor veel gebruikers zo soms interessanter is om naar Superchargers te gaan dan om thuis op te laden. Zolang het duurt…
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be