De volgende Porsche GT2 RS wordt een hybride

De volgende versie van de sportiefste Porsche 911 in het gamma zal van elektrificatie gebruik maken om uitstekende prestaties te verzekeren.

Gepubliceerd op 9 maart 2023
Leestijd : 2 min

Deel

De volgende Porsche GT2 RS wordt een hybride

De 911 GT2 RS verscheen met de 997-generatie van de Porsche 911 en is de krachtigste en agressiefste variant in het gamma van de legendarische Duitse sportwagen. Hij was geschikt voor gebruik op de weg én het circuit en bovenal zeer exclusief omwille de zeer beperkte gebruiksmogelijkheden en zijn scherp rijgedrag dat heel wat stuurmanskunst vereiste.

S19_3551_fine-1

Ultieme 911

Als gevolg van de kruising tussen de Turbo S en de GT3, ontwikkelde de 911 GT2 RS het indrukwekkende vermogen van 700 pk en 750 Nm in zijn laatste versie die werd verkocht voor bijna 300.000 euro! Onlangs onthulde het Britse tijdschrift Autocar al dat de volgende generatie van dit monster een hybride aandrijving zal hebben.

S19_3535_fine

Advertentie – lees hieronder verder

Extra boost 

De GT2 RS zou zijn zescilinder-boxermotor behouden, die echter bijstand krijgt van een elektromotor zoals in de Porsche 919, de raceauto die werd getoond tijdens de voorbije editie van de 24 uur van Le Mans. Het wordt een milde hybridisatie met een aandrijflijn tussen de motor en de versnellingsbak. Deze zal de verbrandingsmotor helpen in acceleratiefasen dankzij de energie die wordt teruggewonnen tijdens het remmen en die wordt opgeslagen in een kleine batterij. Dit systeem is door Porsche gekozen vanwege het beperkte gewicht, zodat de 911 niet te zwaar wordt. De GT2 RS gaat naar verwachting in 2026 in de verkoop.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Door Maxime Hérion Journalist

Deel

Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Porsche voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Hybride
Tot 30.475 euro om batterij van een hybride te vervangen?

Elektrische auto’s worden vaak bekritiseerd omdat het duur is om hun batterijen te vervangen. Maar hoe zit het met hybrides en plug-inhybrides? Een nieuw rapport belicht de onbetaalbare kosten van de batterijen van hybrides: een automobilist moest 30.475 euro betalen om de batterij met 1,7 kWh van zijn Range Rover uit 2015 te vervangen. Duizelingwekkende kosten, die hoger zijn dan die van een auto of zelfs een groot batterijpakket van een elektrische auto.

11 september 2024 4 min David Leclercq
Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.