De Belgische importeur van Dacia verlaagt tijdelijk de prijzen van de Spring. Als je in Vlaanderen woont, is de kleine elektrische stadswagen verkrijgbaar vanaf 7.942 euro.
Nieuws Dacia : Ontdek de laatste nieuwtjes
Hier vind je de laatste 72 artikelen gepubliceerd over Dacia. Ontdek het laatste nieuws, innovaties en trends rond het merk Dacia. Mis niets van de up-to-date informatie over nieuwe modellen, technologieën en belangrijke evenementen.
Dacia heeft het doek gelicht van zijn nieuwe grote SUV, de Bigster. Op het programma staan een hoog comfortniveau en hybride aandrijving. Het budgetmerk is duidelijk in verandering.
De goedkoopste elektrische wagen op de markt onderging een grondige evolutie om zijn kopers nog meer te overtuigen en te voldoen aan de strengere veiligheidsregels. Wat levert dat allemaal op?
Dacia, het goedkope merk van de Renault-groep, blijkt een ijzersterke gezondheid te hebben. Sinds het begin van het jaar zijn de verkoopcijfers van het merk bij ons met 25% gestegen, en één op de achttien auto’s is nu een Dacia. Staat het tijdperk van de lowcostauto voor de deur?
Entièrement revu et modernisé, le nouveau Dacia Duster n’a peur de rien ni personne. Toujours vendu à un prix plancher, il va faire du mal à la concurrence sur le marché des voitures familiales.
De Dacia Sandero, de op twee na meest verkochte auto in België en Europa in 2023, ondergaat een grote verandering. Hij wordt in de toekomst 100 procent elektrisch. Een slimme zet om de elektrische auto betaalbaar te maken?
Hoewel de technische basis hetzelfde is gebleven, heeft de nieuwe Dacia Spring een volledig nieuw uiterlijk gekregen, net als het interieur. De kleine elektrische auto is nu minder “low-cost”.
Sinds de herlancering in 1999 weet Dacia te fascineren met zijn businessmodel, dat gebaseerd is op budgetvriendelijke modellen die toch veel winst genereren. Het merk wil de komende jaren op dit succes voortbouwen door zich massaal op SUV’s te richten.
Dacia heeft de derde generatie van de Duster onthuld. Het minste wat we kunnen zeggen, is dat de budgetvriendelijke SUV van de Renault-groep niet teleurstelt, verre van zelfs.
De Dacia Spring wordt als ondergemotoriseerd beschouwd, maar er bestaat nu ook een versie met 65 pk. Op papier lijkt die beter geschikt voor het huidige verkeer. Bovendien wordt hij alleen verkocht in de Extreme-uitvoering, wat hem nog aantrekkelijker maakt.
De eerste 100% elektrische Dacia, de Spring, is een commercieel succes, ondanks zijn zeer lage autonomie die beperkt blijft tot 230 theoretische kilometers. Toch zou dat nog te veel zijn voor de klanten, volgens Denis Le Vot, de baas van Dacia, die voorstanders is om deze 26,8 kWh-batterij te halveren. En hij legt uit waarom.
Met de steeds strengere emissienormen kan Renault dochtermerk Dacia niet langer stiefmoederlijk behandelen als het op motorisaties aankomt. Om dit te beoordelen, moet je ermee rijden en de Jogger kan integraal rekenen op de hybride aandrijving die we kennen van de Clio en de Captur. Volstaat dit om elektrificatie naar klanten met een beperkt budget te brengen? Tot op zekere hoogte wel, maar met deze hybride aandrijving is de Jogger niet langer spotgoedkoop.
De overgang naar de elektrische wagen is niet gemakkelijk, want het dwingt bestuurders om hun gewoontes te veranderen en rekening te houden met een rijbereik onder 500 km. De realiteit toont echter aan dat we veel minder nodig hebben.
Samen met een lichte cosmetische facelift introduceert Dacia een nieuwe benzinemotor met 110 pk in de Sandero Stepway die nieuwe deuren opent op de markt van de particulieren.
Green NCAP beoordeelt de milieuvriendelijkheid van groene auto’s en gaf de Dacia Spring een bijzonder goed rapport. “Dit is een grensverleggende auto op vlak van energie-efficiëntie”, luidt het verdict.