Met deze 508 zet Peugeot een grote stap voorwaarts op vlak van design, een pad dat werd ingeslagen met de 308 en de 3008. We zien zelfs agressieve elementen die zo van de Instinct conceptwagen werden geplukt. Die laatste was overigens op het autosalon van Brussel te zien. De nieuweling komt met scherpe lijnen en een sprekende snuit. We zien ook een horizontale ledstrip die de functie van dagrijlichten op zich neemt. Ook achteraan loopt een band over de achterklep die de achterlichten met elkaar verbindt. Kortom, deze berline getuigt meer dan ooit van karakter.

Peugeot heeft er bewust voor gekozen om geen sportieve berline met achterklep te bouwen. De reden ligt voor de hand, want deze 508 moet ook op de Chinese markt doorbreken en daar willen de klanten vooral een conventioneel drievolume model.

Binnenin zien we dezelfde aanpak en ook hier monteert Peugeot de i-cockpit in combinatie met een het kleine stuurtje waarbij de bestuurder de wijzerplaten afleest boven het stuur. De 508 maakt eveneens gebruik van de “Toggle Switch”, waarbij men via elegante knopjes de snelfuncties van het infotainmentsysteem kan bedienen.

De wagen wordt op het EMP2-platform (3008) gebouwd en de nieuwe berline wordt aangedreven door de 1.5 BlueHDI-diesel, maar ook de turbomotoren op benzine (1.2 en 1.6 THP) staan in de catalogus, in afwachting van een hybride motorisatie…