De drie varianten luisteren naar de typeaanduidingen 745e, 745Le (de lange versie) en 745 Le xDrive (de lange versie met vierwielaandrijving). Allemaal worden ze aangedreven door een drieliter zescilinder motor die aan een elektrische motor met een lithium-ion batterijpakket is gekoppeld.

Snel? Snel!

BMW heeft het over een gecombineerd vermogen van 394 pk en niet minder dan 600 Nm koppel, voldoende om na amper 5,1 seconden 100 km/u te rijden. Volledig elektrisch cruisen kan uiteraard ook, tegen maximum 140 km/u om stroom te sparen, en dat zou de 7 Reeks hybride zo’n 50 km moeten kunnen volhouden. Al deze cijfers komen van BMW, voor alle duidelijkheid, en daar in München beweren ze ook dat deze limousine gemiddeld maar 2,1l/100km aan benzine verbruikt. CO²-gewijs scoort hij bijgevolg ook zeer goed op papier: 48 g/km is een zeer verleidelijk getal voor bedrijfsleiders als het over uitstoot gaat.

Hoeveel kost hij?

De goedkoopste 7 Reeks plug-inhybride, de 745e dus, kost € 103.750 zonder extra’s maar wel met de BTW inbegrepen.