Mini werkt duidelijk aan de identiteit van haar actuele gamma. Het jongste voorbeeld is de nieuwe generatie Mini Clubman die evolueerde naar een echte break. De wagen krijgt conventionele zijdeuren en wordt vooral enkele centimeters langer.
De volgende generatie van de Countryman SUV gaat hetzelfde pad op. Volgens de Britse site Autocar zal hij ook een stuk groter worden want de lengte groeit van 4,11 meter naar 4,25 meter en hij wordt ook 10 cm breder. Op die manier moet de wagen een stuk handiger worden en vooral meer binnenruimte bieden.
De nieuwe generatie Mini Countryman moet ook robuuster overkomen. Het design zou zelfs geïnspireerd zijn op de rallyversies die eerder deelnamen aan de Dakar-rally. In die zin mogen we ons aan sprekend design verwachten.
De wagen moet het opnemen tegen de kleine Audi Q1 en daarom volgt er ook een erg radicale afgeleide. De meest gespierde versie zou 300 pk sterk zijn. De actuele John Cooper Works ontwikkelt momenteel slechts 218 pk. Op die manier zullen de prestaties er ook danig op vooruit gaan want de huidige versie spurt in 6,9 seconden naar 100 km/u.
Deze opgepepte motor zal vervolgens ook onder de motorkap van toekomstige compacte BMW-modellen worden gebruikt. De vierwielaandrijving zal overigens ook in de BMW 2-Reeks Active Tourer worden ingezet.
Advertentie – lees hieronder verder
Vindt u dat de actuele versie van de Mini Countryman moet evolueren ?
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be