Land Rover zit aan de (krachtige!) driecilinder

De Land Rover Discovery Sport en de Range Rover Evoque zijn vanaf nu bestelbaar als plug-in hybride. Het merk kan ook gewoon niet anders…

Land Rover zit aan de (krachtige!) driecilinder

Beide SUV’s worden aangedreven door een 1,5-liter driecilinder Ingenium-benzinemotor (200 pk) in combinatie met een 109 pk sterke elektromotor. Beide motoren worden aan een achttrapsautomaat gekoppeld. Dankzij de elektrische aandrijving op de achteras blijven deze Evoque en Discovery Sport volwaardige vierwielaangedreven voertuigen.

Om het brandstofverbruik zo laag mogelijk te houden (minder dan 2 l/100 km volgens WLTP-normen) is het noodzakelijk om ze zo vaak als mogelijk op te laden. Een laadbeurt lukt al op 30 minuten om over 80 procent van de batterijcapaciteit te beschikken (na een volledige ontlading). Deze laadtijd lukt enkel wanneer de wagen wordt verbonden met een (openbare) laadterminal van 32 kW. Via een private wallbox die 7 kW levert, lukt het opladen op 1 uur 24 minuten.

De nieuwe Range Rover Evoque P300e PHEV kost 52.100 euro, voor de Discovery Sport P300e PHEV betaal je 50.650 euro (basisversies).